Matte Shadow İle Şehrin İçinde Gezen Bir Uzay Gemisi

Rendering > Environments butonuna tıklayın yanda görülen pencere açılacaktır. Buradan mavi ile işaretlenen butona tıklayın ve açılan pencereden bir resim dosyası açın. Bu resim sadece Render esnasında görüneceği için sahnemizi ayarlamada bize zorluk çıkarabilir. Sahnede de görünmesi için Views > Background veya Alt+B tuşuna basın. Bu bölüme de yine aynı resmi alın ve okey diyerek pencereyi kapatın şu anda sahnemizin arka resmi değişmiş olmalı.

Daha önceden çizdiğim modelimi sahneye çağırıyorum hemen ardından background resmim ile bütünleşecek bir Plane oluşturuyoruz. Daha sonra sahneme bir Omni ışık kaynağı ekliyoruz ışık kaynağının Shadow kısmı mutlaka işaretlenmelidir.

Klavyeden M tuşuna basarak Material Editor’u açıyoruz Standart butonuna tıklayarak Map penceresinden Matte/Shadow’a çift tıklıyoruz.

Matte/Shadow parametrelerinden sadece Opaque Alpha’ı işaretliyoruz ve Palne1 cismimize bu materiali uyguluyoruz.

Render sonucunda yandaki gibi bir çıktı almalısınız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*