Array Komutu İle Döner Merdiven Modelleme

Max’ı resetleyin veya yeniden başlatın. ardından yandaki gibi bir nesne oluşturun.

Bir üst resimde dikkat ederseniz pivot noktası nesnemizin orta kısımlarında bir yerde bulunuyor. Biz bu pivot noktasını taşımamız lazım çünkü döndürme yaptığımızda aynı eksende birbirine girmiş bir şey ortaya çıkacaktır. Bu işlemi yapmak için yanda görüldüğü gibi Hierarchy menüsünün altında bulunan Affect Pivot Only komutunu kullanacağız. Bu komuta tıkladığınızda pivot noktasını Move komutu ile istediğiniz noktaya taşıyabilirsiniz. Bu komutu Animasyon yaparkende sık sık kullanacağız.

Yandaki resime bakarsanız Pivot noktamızın yerinin değiştiğini göreceksiniz.

Evet sıra geldi Array komutuna basit olmasına rağmen oldukça karışık gözüküyor. Tools > Array’a tıklayın. Aşşağıdaki menü açılacaktır. Mavi ile belirtilen ayarları yapın. Move bölümündeki z=700 değeri z eksenindeki yüksekliği belirtir. Rotate y=60 değeri y ekseninde 60 derece dönceğini belirtir. z=360 z ekseninde 360 derece döneceğini belirtir. 1D = 16 ise kaç adet çoğaltılacağını belirtmektedir.

Array Komutunun kontrol paneli yandaki gibi değiştirilmelidir.

Bu işlemlerin sonucunda yandaki gibi bir görüntü elde edebilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*