After Effects ve 3DS Max Bir Arada (ısı efekti oluşturalım)

Evet sevgili 3dci dünyasının elemanları…(ve post prodüksiyoncular)…Sadece mantığını anlatarak size jet uçaklarındaki eksoz gazlarının yaratığı bozulmayı yapmayı anlatacağım tabi bu çöllerin yada asfaltın üzerindeki effect le aynıdır. Önce sahnemizi hazırlayalım

Uçak modelinin arkasına bir plane yapıp üstüne bitmap koydum..Arka fondaki resmin materiali’inin self illumination’ını 100 yaparsanız ışık ve gölgelerden etkilenmezler.

Daha sonra uçağımızın arka eksozlarına particle lardan Superspray koyuyoruz..(ben sadece 1 motoruna koyuyorum)

Sonra Particle ayarlarını ayarlıyoruz..bu aşamada dikkate almamız gerekn şey..parçacıkların beyaz ve siyah tonlarında bize Render vermesi. Çünü After Effects’ deki Displacement effect beyazlar=100 siyahlar=0 oranlarında algılar..Bu yüzden parçacıkların hepsi beyaz yada gri olursa istenilen effect verilemeyecektir..Particleların ayarları kabaca yandaki gibi ayarlayın…

Renderladığımızda sahne bunun gibi bir şey çıkıyor…

Bunu ön görüntü (previs) elde etmek için Renderladık..Çünkü After Effects’e (afx) sadece siyah ve beyaz tonlarda girmemiz lazım

Geçelim afx’e
bildiğim kadarıyla afx 5 den sonraki tüm pro sürümlerde Displacement efekti var..aman dikkat afx iniz “pro” değilse bulmak için kafayı yemeyin ..yoktur..

Afx de yeni bir Composite açıyoruz ve uçak layerına efektimizi ilave ediyoruz..Effects >Distort >Displacement Map..Uçak layerının altına Particle Layerımızı koyuyoruz (particle layerını alta koymamızın sebebi son compositte görünmeyeceğindendir..aslında layerların en üstüne de koyabilirdik ama görünmez yapmamız gerekirdi)… Effects penceresinde..Displacement Map layer kısmına Particle Layerını gösteriyoruz…(resim7)..Use For Horizontal ve Use For Vertical afx in ne kadar Displace yapması için bakacağı kanal..Onları Luminance yapmak daha doğru ama göreceksiniz çok büyük bir fark getirmiyor…Max Displacement denen seçeneklerde ne kadar Displace yapılacağını gösteriyor..

Efektimiz biraz motorun üstüne çıkıyor..Siz biraz özenli olun ve böyle hatalar yapmayın Bir kaç tavsiye: Gerçekçi olması açısından çıkan egzozun yerde de biraz gölgesi olursa gerçekçilik artar..Aynı zamanda eğer biraz gazımsı bir sonuç elde etmek isterseniz particle layırını renklendirip üstüne ekleyebilirsiniz.. Bu arada maxde particleları daha yavaş yaparsanız sıcaklıktan kaynaklanan dalgalanmaları elde etmeniz mümkün… Egzozun ağızını biraz daha kapayıp particleları hızlandırırsanız da sanki motor tam güç çalışıyor gibi olur…Unutmayın bu dalgalanma efekti sadece fonda dalgalanmayı hissedebileceğimiz desenler olursa başaralı olacaktır..Mas mavi bir gökyüzünde işe yaramayacaktır yani… Birkaç bulut eklenmelidir..

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*